רגע, לפני שאתם מדמיינים במאי הוליוודי עם כובע מצחייה שצועק "אקשן!" ומיליון שקלים שמתאדים להם על סט הצילומים, בואו נדבר תכל'ס. הפקת פרסומות היא לא משהו שמיועד רק לתאגידים, זה תהליך יצירתי שבו אנחנו לוקחים את הסיפור שלכם – גם אם אתם עסק בינוני, סטארט-אפ הייטקיסטי או אפילו דוכן פלאפל עם טאץ' – והופכים אותו לסרטון שמדבר, משעשע, ובעיקר מדבר את השפה של הקהל.
אז למי זה מתאים? לכל מי שרוצה שהמסר שלו לא ייבלע ברעש הדיגיטלי, לכל מי שמוכן לקחת את העסק שלו צעד אחד קדימה ולכל מי שמבין שבעולם של היום, בלי סיפור טוב, אתם סתם עוד עסק.





















אז איך הופכים רעיון גולמי לסרטון פרסומת מנצח?
אז איך בעצם הופכים את הניצוץ הראשוני של רעיון לסרטון פרסומת שגורם לאנשים לצחוק, להתרגש וגם לרוץ לקנות? זה לא קסם, למרות שלפעמים זה ממש נראה ככה. זה תהליך מובנה, עם הרבה יצירתיות וקפה, וקצת שיגעון.
מאיפה מתחילים את המסע אל הפקת סרטון פרסומת?
בדרך כלל, הכול מתחיל בשיחת בריף. וזו לא סתם עוד פגישה. זה הרגע שבו אנחנו יושבים יחד, שותים משהו (לא מנדטורי, אבל מומלץ. בעיקר בקיץ), ואתם מספרים לנו הכול על העסק שלכם – מה אתם רוצים להשיג, מי קהל היעד שלכם, מה מייחד אתכם. אל תתביישו, זה הזמן לפרוק. אנחנו מקשיבים, שואלים, ולפעמים גם קוראים לכם את המחשבות (סתם, זה עדיין נמצא בשלבי פיתוח). המטרה היא להבין את ה-DNA שלכם, את מה שמניע אתכם, ואת איך שאתם רואים את עצמכם בעולם הווירטואלי.
אחרי שהבנו מי אתם ומה אתם רוצים, אנחנו יוצאים למסע של פיתוח הקונספט. זה גם השלב שבו המוחות הקריאייטיביים שלנו מתחילים לעבוד שעות נוספות. אנחנו חושבים מחוץ לקופסה, על הקופסה, וגם על זו של השכן, כשהמטרה היא למצוא את הרעיון הגדול – זה שיגרום לאנשים לעצור את הפיד ולצפות עד הסוף. זה יכול להיות מצחיק, מרגש, פרובוקטיבי, או פשוט חכם. העיקר שזה יהיה בלתי נשכח.
פרויקטים
ומה קורה אחרי שהרעיון נולד?
ברגע שיש לנו קונספט מנצח, אנחנו עוברים לשלב כתיבת התסריט. כאן, המילים מקבלות חיים. אנחנו בונים דיאלוגים, מצבים, ודמויות שירתקו את הקהל. כל מילה נבחרת בקפידה וכל פסיק במקום, כדי שהמסר יעבור בצורה החדה והברורה ביותר, ועם זאת גם יבדר.
אחרי התסריט, מגיע הסטוריבורד. אם התסריט הוא השלד, הסטוריבורד הוא כבר הציור הראשוני. זהו למעשה קומיקס של הסרטון, פריים אחר פריים, שמאפשר לכם לראות איך הפרסומת תיראה עוד לפני שצולם או צויר פריים אחד. ככה, אין הפתעות. ומשם? אקשן! למרות שבמקרה שלנו זה הרבה פעמים: אנימציה, דיבוב, מוזיקה, עריכה וכל מה שצריך כדי להפוך את הרעיון שלכם למציאות שמוכנה לכבוש את הרשת.
למה הפקת פרסומות באנימציה היא הגיים-צ'יינג'ר של עולם השיווק?
אוקיי, עכשיו הגענו לחלק הכיפי, וגם הכי חשוב – למה דווקא אנימציה? בעולם שבו כל שנייה נזרק עלינו עוד תוכן, עוד פרסומת, עוד סרטון חמוד של חתולים (כן, זה עדיין דבר), איך גורמים לקהל לעצור, להקשיב, ובעיקר – לזכור? טוב, אז התשובה טמונה בעולם הקסום של האנימציה.
למה אנימציה פשוט עובדת טוב יותר?
קודם כל, אנימציה לא רואה בעיניים. אין מגבלות תקציב על לוקיישנים אקזוטיים או שחקנים. אנחנו יכולים לבנות עולמות שלמים, לדבר עם דרקונים ולהציג תהליכים מורכבים בדרך הכי פשוטה שיש. זה מאפשר לנו לפרוץ את גבולות המציאות ולייצר תוכן שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. דמיינו שאתם צריכים להסביר מוצר טכנולוגי מסובך – במקום הרצאה מייגעת, סרטון אנימציה הופך את הכול למשחק ילדים. זה קל להבנה וכיפי לצפייה. בגלל זה, הפקת פרסומות באנימציה היא פתרון קסם לחברות היי-טק, אפליקציות ולכל מי שחשוב לו לפשט את המסר שלו.
שנית, אנימציה יוצרת זהות ייחודית. בניגוד לצילום, שבו אתם תלויים במראה של שחקנים או בלוקיישנים קיימים, באנימציה אנחנו בונים את הכול מאפס. אנחנו יוצרים דמויות, סגנון ויזואלי ושפה גרפית ששייכים רק לכם. זה מבדל אתכם מהמתחרים, הופך את המותג שלכם לבלתי נשכח, ויוצר חיבור רגשי חזק עם הקהל. כשרואים פרסומת אנימציה טובה היא נצרבת בזיכרון, היא מעלה חיוך של הזדהות.
תוכן שנשאר בראש
ולבסוף, וזה אולי החשוב מכל – אנימציה היא כלי שמשלב בידור ושיווק בצורה מושלמת. אנשים לא מדלגים על פרסומת מצחיקה, מרגשת או מפתיעה. הם צופים בה, משתפים אותה ומדברים עליה. אנחנו בשרוטונים מתמחים בלשלב הומור ושנינות עם מסרים שיווקיים חדים. אנחנו יוצרים תוכן שכיף לצפות בו, ועל הדרך, הוא גם מוכר, מניע לפעולה ונתקע איפשהו באחורי הראש.
אנחנו מאמינים שפרסומת לא צריכה להיות "עוד פרסומת" – היא צריכה להיות חוויה שנשארת. וזו בדיוק הסיבה שהפקת פרסומות באנימציה עם שרוטונים היא הבחירה הנכונה עבורכם. עם ניסיון של כשני עשורים, אנחנו יודעים איך לגרום לקהל שלכם לא רק לצפות, אלא גם לאהוב את מה שהוא צופה בו.
אז… למה לבחור בשרוטונים?
אז אחרי כל הדיבורים על הפקת פרסומות, אנימציה, קונספטים מבריקים וצחוקים, בטח אתם שואלים את עצמכם: נו, אז איך עושים את זה באמת? ואולי גם: למה שנבחר דווקא בשרוטונים? התשובה היא פשוטה: כי אנחנו יוצרים קסם.
עם למעלה מ-18 שנות ניסיון, 1,205 סרטונים שהפקנו ויותר מ-720 מיליון צפיות אורגניות, אנחנו יודעים דבר או שניים על איך לגרום לקהל להתאהב.
אנחנו משלבים יצירתיות בלתי מתפשרת, הומור שנון והבנה עמוקה של עולם הדיגיטל, ויודעים איך להפוך את המסר שלכם לוויראלי. יש לנו קהילה של מעל 1.5 מיליון עוקבים שמחכים בכיליון עיניים לסרטון הבא – אז למה שהוא לא יהיה שלכם? דברו איתנו, ויחד נהפוך את הרעיון שלכם להצלחה.